SEKRETERİN TELEFONDA KENDİNİ İFADE ETME SANATİ
SEKRETERİN TELEFONDA KENDİNİ İFADE ETME SANATİ
Telefonda karşı tarafta konuşan kişiye iyi bir izlenim bırakabilmek için sekreter, telefonda kolay anlaşılabilir sesli ve hoş bir şekilde konuşmalıdır. (Telefonda genelde sesimizi yükseltiriz, buna dikkat etmelidir. Sanki konuştuğumuz kişi karşımızdaymış gibi ses tonumuzu ayarlamamız,

iyi anlaşılmak için ne çok hızlı ne çok yavaş konuşulmaması ve önemli cümleleri, bastıra bastıra söylenmesi gerekir. Her türlü şartta sekreter, dikkatli, sevecen olmalı ve hiçbir durumda kızgınlık, sabırsızlık ve panik göstermemelidir. Nezaket kurallarına göre konuşan birinin sözü kesinlikle kesilmemeli, fikirlerini açıklaması için gerekli zaman verilmelidir. Bununla birlikte karşımızda konuşan kişi, uzun uzun konuşuyorsa veya yanlış yönlendirilmişse karşımızdakinin sözünü kesmek daha iyi olur.Çünkü daha sonra ilgili servise gidip aynı şeyleri tekrar anlatacaktır. Bu yüzden bu kişileri nazikçe hata yaptıkları konusunda uyarmak ve ilgili servise göndermek gerekir. Telefon konuşmalarında iyi bir sekreter anlaşılması için kısa cümleler kullanmalıdır. Belirgin ve somut olmalı, bayağı terimler kullanmaktan kaçınmalıdır. Ayrıca telefon konuşmasının iyi bir konuşma olması için sekreter güler yüzlülükle konuşmalıdır çünkü gülümseme telefonda hissedilir, adeta görülür.
Telefonla Arama.Etkili olabilmek için telefonla arama yapmadan önce konuşacaklarımızı önceden hazırlamamız gerekir; numarayı çevirip neler olacağını beklemek yeterli değildir. Her şeyden önce konuşacağımız kişiden ne isteyeceğimizi bilmeliyiz ki telefon açılır açılmaz konuşmaya başlayıp, konuyu detaylarıyla ve tüm açıklığıyla anlatabilelim. Tüm bu tedbirler vakit kazanmamızı sağlar. Ayrıca güven verici bir şekilde konuşulması, karşımızdaki kişiyi olumlu etkiler. Bunların dışında vakit kaybetmemek için her türlü ihtimale karşı sekreterin, telefonun yanında bir not defteri, kalem ve takvim bulundurması gerekir. Böylece sekreter verilen bilgileri patronuna iletebilir. Telefon numarasını çevirdikten sonra karşı taraf hatta girince sekreter hemen kendini tanıtmalı ve telefona cevap verenin konuşmak istediği kişi olup olmadığını anlamalıdır. Bunun içinde şu cümleyi söyleyebilir; “Ben X şirketinden Bayan Y, ;Bay Z ile görüşmek istiyorum…” eğer patronunun biriyle konuşması için telefon açmışsa X şirketinden Bay T, Bay Z ile görüşmek istiyordu…” Böyle bir durumda, yani sekreter patronunun biriyle
 konuşması için telefon ediyorsa çok dikkat etmelidir.
Çünkü numarayı çevirip karşıdaki kişiyi istedikten sonra
telefonu hemen patronuna bağlamalıdır. Yoksa karşıdaki
kişiye çok ayıp olur. Sekreter numarayı çevirirken
 patronunun konuşup konuşmayacağını önceden bilmelidir.
Konuşma genelde, arayan tarafın emin olmak için mesajını
tekrar etmesiyle veya konuşmanın sonucunu tekrar etmesiyle söylenir,
 karşıdaki selamlanır ve telefon kapatılır.sizi siz olun telefonda ters zıd konuşanla sız
aynı dılı kollanmayın
sızı sız yapan sız olacaksınız
saygılarımla
ayson karabağ

www.nerdeneyıyelım.net

www.balhaber.com

www.siirhaber.com

 
< Önceki   Sonraki >
RESİM GALERİŞİİRLERHOŞGELDİNİZTC KİMLİK OTELLERÇİÇEKÇİLERKUAFÖRLERÜYE FİRMALARRESTAURANTLARTEMSİLCİMİZ OLUNİŞ VERENLERGÜZEL SÖZLERSEKRETER GÖRÜŞLERİKİM NE DEDİ
Köşe Yazarları
 

Aslı KAYA 

 

Olcay DEĞİRMENCİ 

 
Reklam Verenler


GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ DÜNYA SEKRETERLER GÜNÜ
Gaziantep Üniversitesi
0
Ziyaretçi Sayısı
Toplam1489681
Tarih/Saat
 Copyright ©www.sekreterdergisi.com.tr Güncelleme : AtılımMedya