Salı, 25 Temmuz 2017

you are here:




SEKRETERIN TELEFONDA KENDINI IFADE ETME SANATI
SEKRETERIN TELEFONDA KENDINI IFADE ETME SANATI
Telefonda karsi tarafta konusan kisiye iyi bir izlenim birakabilmek için sekreter, telefonda kolay anlasilabilir sesli ve hos bir sekilde konusmalidir. (Telefonda genelde sesimizi yükseltiriz, buna dikkat etmelidir. Sanki konustugumuz kisi karsimizdaymis gibi ses tonumuzu ayarlamamiz,

iyi anlasilmak için ne çok hizli ne çok yavas konusulmamasi ve önemli cümleleri, bastira bastira söylenmesi gerekir. Her türlü sartta sekreter, dikkatli, sevecen olmali ve hiçbir durumda kizginlik, sabirsizlik ve panik göstermemelidir. Nezaket kurallarina göre konusan birinin sözü kesinlikle kesilmemeli, fikirlerini açiklamasi için gerekli zaman verilmelidir. Bununla birlikte karsimizda konusan kisi, uzun uzun konusuyorsa veya yanlis yönlendirilmisse karsimizdakinin sözünü kesmek daha iyi olur.Çünkü daha sonra ilgili servise gidip ayni seyleri tekrar anlatacaktir. Bu yüzden bu kisileri nazikçe hata yaptiklari konusunda uyarmak ve ilgili servise göndermek gerekir. Telefon konusmalarinda iyi bir sekreter anlasilmasi için kisa cümleler kullanmalidir. Belirgin ve somut olmali, bayagi terimler kullanmaktan kaçinmalidir. Ayrica telefon konusmasinin iyi bir konusma olmasi için sekreter güler yüzlülükle konusmalidir çünkü gülümseme telefonda hissedilir, adeta görülür.
Telefonla Arama.Etkili olabilmek için telefonla arama yapmadan önce konusacaklarimizi önceden hazirlamamiz gerekir; numarayi çevirip neler olacagini beklemek yeterli degildir. Her seyden önce konusacagimiz kisiden ne isteyecegimizi bilmeliyiz ki telefon açilir açilmaz konusmaya baslayip, konuyu detaylariyla ve tüm açikligiyla anlatabilelim. Tüm bu tedbirler vakit kazanmamizi saglar. Ayrica güven verici bir sekilde konusulmasi, karsimizdaki kisiyi olumlu etkiler. Bunlarin disinda vakit kaybetmemek için her türlü ihtimale karsi sekreterin, telefonun yaninda bir not defteri, kalem ve takvim bulundurmasi gerekir. Böylece sekreter verilen bilgileri patronuna iletebilir. Telefon numarasini çevirdikten sonra karsi taraf hatta girince sekreter hemen kendini tanitmali ve telefona cevap verenin konusmak istedigi kisi olup olmadigini anlamalidir. Bunun içinde su cümleyi söyleyebilir; “Ben X sirketinden Bayan Y, ;Bay Z ile görüsmek istiyorum…” eger patronunun biriyle konusmasi için telefon açmissa X sirketinden Bay T, Bay Z ile görüsmek istiyordu…” Böyle bir durumda, yani sekreter patronunun biriyle
 konusmasi için telefon ediyorsa çok dikkat etmelidir.
Çünkü numarayi çevirip karsidaki kisiyi istedikten sonra
telefonu hemen patronuna baglamalidir. Yoksa karsidaki
kisiye çok ayip olur. Sekreter numarayi çevirirken
 patronunun konusup konusmayacagini önceden bilmelidir.
Konusma genelde, arayan tarafin emin olmak için mesajini
tekrar etmesiyle veya konusmanin sonucunu tekrar etmesiyle söylenir,
 karsidaki selamlanir ve telefon kapatilir.sizi siz olun telefonda ters zid konusanla siz
ayni dili kollanmayin
sizi siz yapan siz olacaksiniz
saygilarimla
ayson karabag

www.nerdeneyiyelim.net

www.balhaber.com

www.siirhaber.com

 
< Önceki   Sonraki >
RESIM GALERISIIRLERHOSGELDINIZTC KIMLIK OTELLERÇIÇEKÇILERKUAFÖRLERÜYE FIRMALARRESTAURANTLARTEMSILCIMIZ OLUNIS VERENLERGÜZEL SÖZLERSEKRETER GÖRÜSLERIKIM NE DEDI
Köse Yazarlari
 

Asli KAYA

Neset YALÇIN

 
Reklam Verenler


ISTANBULDA SANATCILAR SEKRETERLER EGLENCELERI
Sekreter Dergisi 7
1
Ziyaretçi Sayisi
Toplam900150
Tarih/Saat