BÜROLARDA VERİMLİLİK VE İŞ DAĞITIMI TEKNİĞİ
BÜROLARDA VERİMLİLİK VE İŞ DAĞITIMI TEKNİĞİ
  İş alanlarının ve teknolojinin gelişmesi, alanlarda uzmanlığın da süratle gelişmesine neden olmuştur. Aynı kişinin, bir çok konuda birden derinlemesine bilgi ve deneyim sahibi olmasına olanak kalmamıştır. Uzmanlık kurumunun gelişmesine paralel olarak, iş bölümü de gelişmiş ve önem kazanmıştır.
Büro yöneticisi:
1- Birlikte çalıştığı personelin nitelik ve yetenekleri ile, uzmanlık alanlarını. öğrenim durumlarını, deneyimlerini. cinsiyetlerini, fiziki yapılarını ve iş eğilimlerini,
2- Yapılacak işlerin yada üretilecek maddelerin türünü. özelliklerini, kalitesini, önem derecesini ve miktarlarını göz önüne alarak, büro personeli arasında uygun bir iş bölümü yapmalıdır. iyi ve dengeli bir iş bölümü yapabilmek için lş Dağıtım Tekniğinden yararlanılmalıdır. iş dağıtım tekniği, bir büroda yapılan işlerin bütünü ile bunların oluşması için büro personelinin işin hangi kısımlarını yaptıklarını, buna ne kadar zaman harcadıklarını ve elde ettikleri iş birimlerini gösteren ve işin bütününü analiz ederek birime daha uygun bir iş bölümü yapılmasını sağlayan tekniktir. İş dağıtım tekniğinin uygulanabilmesi için bir Etüd Süresi seçilir. Sonra sırası ile:
3- Birimdeki çeşitli çalışmalara ilişkin bir İş Gruplama Tablosu hazırlanır.


4- Personel Görev Listesi hazırlanarak, iş gruplarından her birinin hangi kısımlarının hangi personel tarafından yapıldığı belirlenir.
5- Birimdeki her görevli için hazırlanın personel Görev Listeleri ile İş Gruplama Tablosu bir İş Dağıtım Çizelgesinde birleştirilir.
İş dağıtım tablosu analiz edilir. Görülen aksaklıklar iş dağıtım çizelgesi üzerinde işaretlenir.
Çizelgenin incelenmesi sonucunda işler ve işlere katılanların uygun kişiler olup olmadığı ve harcanan süreler dikkate alınarak geliştirilir. yeni bir iş dağıtım çizelgesi hazırlanır ve uygulanır.
İş dağıtım tekniğinin sağladığı yararlar şu şekilde sıralanabilir:
1- Personelin bilgi. yetenek ve deneyimlerine uygun iş yapması sağlanır.
2- İşin tamamlanması için kimlerin ve hangi aşamalarda görev yaptıkları belirlenir.
3- İşe katılanlardan her birinin ne kadar zaman harcadıkları ortaya çıkar.
4- Her bir kişinin kaç birim iş çıkardığı belirlenmiş olur.
5- Yapılmaması gerektiği halde yapılan işler varsa ortaya çıkar. Buna karşılık yapılması zorunlu olup da yapılmayan hizmetler belirlenerek gereken önlemler alınır.
6- Bürodaki bütün personelin  iş yükü belirlendiğinden, büro için de dengeli bir iş dağıtımı elde edilir.
Bürolarda İş Akımı Tekniği
Bürolarda işler ve işlemler, işin bir tür akımı ile oluşur. İş akımı denen bu süreç, gözden geçirilmez ve iyileştirilmezse, işin yada hizmetin maliyeti yükselir, sürat düşer, akım zincirine gereksiz kişiler katılır. Bu nedenle büro ve iş yerlerin de iş akımının incelenmesi yararlıdır. Bu amaçla iş akımı tekniği kullanılır. iş akımı tekniği, işlemlerin bir iş akımı şeması aracılığıyla incelenmesine ve geliştirilmesine dayanır.

İş akım tekniğinin yararları şunlardır:
1- Ters gidişler, tekrarlar, duraklama ve gecikmeler,
2- İşe harcanan fazla zaman,
3- İş için alınan fazla mesafe
önlenir. Böylece işler; daha az mesafe ve emekle daha çabuk, ekonomik ve kaliteli yapılır, hatalar azalır. Sonuç olarak verim yükselir.

 
< Önceki   Sonraki >
RESİM GALERİŞİİRLERHOŞGELDİNİZTC KİMLİK OTELLERÇİÇEKÇİLERKUAFÖRLERÜYE FİRMALARRESTAURANTLARTEMSİLCİMİZ OLUNİŞ VERENLERGÜZEL SÖZLERSEKRETER GÖRÜŞLERİKİM NE DEDİ
Köşe Yazarları
 

Aslı KAYA 

 

Olcay DEĞİRMENCİ 

 
Reklam Verenler


ANKARA SEKRETERLİ GOLDEN BOUTIQUE HOTEL INDE KAHVALTIDA BULUŞTUK
GOLDEN BOUTIQUE HOTEL
0
Ziyaretçi Sayısı
Toplam1484495
Tarih/Saat
 Copyright ©www.sekreterdergisi.com.tr Güncelleme : AtılımMedya