ZOR DURUMLARDA LİDER

0
124

Bizi fırtınadan kurtarması için kaptan pilotumuza güveniyorduk. Böyle bir güvene layık olmak için bizler ne yapabiliriz?

Teksas yönünden gelen bir dizi fırtınaya yakalandık; bu da uçakta sarsıntılara ve irtifa değişimlerine neden oldu. Kaptan pilot sakin ve kendinden emin bir sesle, daha iyi bir rotada her sapma oluşunda bize bilgi verdi.Ne var ki, gideceğimiz yere yaklaşamadık bile.Rotamızı değiştirip Birmingham, Alabama’ya yöneldiğimizi anons ederken Kaptanımız bize; “Ben eski bir pilotum, cesur bir pilot değil” dedi.Kaderimize hayıflanırken, onun , emniyetimiz açısından aldığı bu kararları ve yaptığı bu dürüst açıklamayı alkışlarla karşıladık.

Alabama’ya indiğimizde, kaptan o gece nerede kalacağımızı ve ertesi sabah saat kaçta bir araya geleceğimizi bildirdi.

Onun sözünü tutarak, biraz uyku uyumuş, hiç yemek yememiş ve bazılarımızda üstünü bile değiştirmemiş olarak, ertesi sabah toplandık. Bu tecrübe sayesinde birbirimize daha çok yakınlaşmıştık.Hatta kararsız havayı geride bırakana kadar ara sıra nefeslerimizi tutmak zorunda kalsak bile, neşeli bir yolculuktan sonra New Orleans’a vardık.

     Güven Unsuru

Bu uçuş yüzünden maddi kaybım oldu, ama kriz ve değişim anında liderlik prensipleri ile ilgili bir benzetme yakalamış oldum.Kaptan ve ekibinin çok iyi bir şekilde ortaya koyduğu güven ortamı, küçük çaplı ve çeşitli endişelerle yok olma tehlikesi yaşayanlar pek çok iş yerinde eksik olan şeylerdir.Güven sözcüğünü şimdi akronim, yani birkaç kelimenin baş harflerini  bir araya gelmesi ile oluşan bir sözcük olarak kullanıyorum.

    Gerçeği söyleyin ve duygularınızı açığa vurun.

İnsanların, durumun ne olduğunu ve bir sonraki aşamada ne adımlar atılacağına dair pek çok bilgi edinmeye ihtiyaçları vardır; bunu da hak ederler. Bilgi, zamanında verilmelidir.

“Gerçeği” çarpıtan dedikodu çarklarının dönmesini beklemek; endişelere, iş işten geçtikten sonra gereksiz yere fikir yürütmelere ve bazen de paniğe neden olur.Liderler yenilmez değildirler; ancak çalışanlarına liderin yanlış şeyleri yapmayacağının garantisi verilmelidir.                                                                                                                                                                                      

     Üst üste tutarlı tepkiler vermeye devam edin.

Kaptan ve ekibi verdikleri haberi sürekli güncelleştirmeye devam ettiler.Sesleri, konuşma biçimleri hiç değişmedi.Gelişme sağlamak, yeni pazarlar keşfetmek, piyasa ortamına uygun tepkiler vermek için, “iş hayatında ara sırada olsa tutarsızlıklar, ayrılıklar yaşanması gerekebilir”

 

Sizi siz yapan, siz olacaksınız.

Sevgi ve Saygılarımla,

Hoşça kalın

Ayson Karabağ

ayson_karabag@hotmail.com

0532 3910934